Matematyka z ekologią w bibliotece
Czy matematyka wraz z ekologią mogą być przedmiotem zajęć w bibliotece ? Ależ tak! Przekonały się o tym dzieciaki z klasy 5a ze szkoły Podstawowej nr. 2 im. Janusza Korczaka
Na początku uczestnicy zajęć rozwiązali magiczne zagadki matematyczne. Dodawali, odejmowali i liczyli, by uzmysłowić sobie, że matematyka jest w naszych umysłach. Uczniowie doszli nawet do wniosku, że jest z nami od początku naszego życia i wyraża się w liczbach. Człowiek będący częścią przyrody również korzysta z jej zasobów, a zatem i z wody. Do życia powołaliśmy „Statystycznego Kowalskiego”, który zużywa ogromne ilości wody. Poprzez niezbyt skomplikowane obliczenia znaleźliśmy sposoby na ograniczenie jej marnotrawienia. Zastanowiliśmy się także nad tym jakie substancje mogą zanieczyszczać wodę i odpowiedzieliśmy sobie na pytanie czego nie wolno nam bezmyślnie wrzucać do toalety. Doszliśmy także do wniosku, że nie tylko człowiek potrzebuje wody do funkcjonowania. Zwierzęta, rośliny, a przede wszystkim drzewa również jej potrzebują. Dlatego za pomocą wyjątkowego, ekologiczno-matematycznego wzoru, policzyliśmy wiek stojącego w pobliżu drzewa. Nie mogło oczywiście zabraknąć plastycznego akcentu w postaci figury przestrzennej. Zobaczcie jakie sześciany powstały.