nabór na nowe zajęcia
Opis zajęć:
Rozgrzewki ruchowo-intelektualne:
pobudzają uczestników do aktywnego udziału w zajęciach.
Uświadamiają uczestników o potrzebie przygotowania ciała do pracy teatralnej.
Rozgrzewka aparatu mowy:
-krótkie zabawne wierszyki,
-zbitki głosowe,
-łamańce językowe,
-nauka wymowy scenicznej
Emisja głosu:
-nauka poprawnego wydobywania dźwięku, poznanie ustawień aparatu mowy do poprawnego mówienia.
Zapoznanie z formą etiudy:
-kształtowanie umiejętności tworzenia krótkich form teatralnych,
-nauka odgrywania różnych stanów emocjonalnych,
-poznanie różnych środków wyrazu aktorskiego (pantomima, wokal, słowo, taniec)
-samodzielne tworzenie krótkich inscenizacji.
Podstawy improwizacji:
wprowadzenie i poszerzanie umiejętności improwizowania.
Praca nad krótką formą spektaklu.Przedszkolaki godz. 17.30-18.30
Opis zajęć:
Rozgrzewka ruchowo-muzyczna:
oparta na zabawie, aktywizująca dzieci do energicznego wejścia w kolejną część zajęć, mająca na celu zaszczepienie w dzieciach zdrowego nawyku przygotowywania ciała do aktywności teatralnych. Zapoznanie z rutyną pracy aktora. Wykorzystanie muzycznych elementów do rytmicznego naśladowania ruchów i ich tworzenia.
Rozgrzewka aparatu mowy:
-krótkie zabawne wierszyki,
-zbitki głosowe,
-łamańce językowe,
-nauka wymowy scenicznej.
Zapoznanie dzieci z formą etiudy:
-kształtowanie umiejętności tworzenia krótkich form teatralnych,
-nauka odgrywania różnych stanów emocjonalnych,
-poznanie różnych środków wyrazu aktorskiego (pantomima, wokal, słowo, taniec).
Praca nad wierszem, który w dalszych etapach pracy będzie przedstawiony wraz z inscenizacją.
Rozmowy teatralne poszerzające wiedzę dzieci na temat teatru („Co jest teatrem?”, „Jakie mamy rodzaje teatru?”, „Gdzie możemy doświadczać teatru?” Itd.).
Klasy IV-VIII godz. 18.30-20.00
Opis zajęć:
Rozgrzewki ruchowo-intelektualne:
pobudzają uczestników do aktywnego udziału w zajęciach.
Uświadamiają uczestników o potrzebie przygotowania ciała do pracy teatralnej.
Rozgrzewka aparatu mowy:
-zbitki głosowe,
-łamańce językowe,
-praca nad tekstem
-nauka wymowy scenicznej
Emisja głosu:
Nauka poprawnej pracy przepony i dysponowania powietrzem podczas wypowiedzi. Odpowiednie wydobywanie dźwięku. Poznanie poprawnych ustawień aparatu mowy.
Zapoznanie z formą etiudy:
-kształtowanie umiejętności tworzenia krótkich form teatralnych,
-nauka odgrywania różnych stanów emocjonalnych,
-poznanie różnych środków wyrazu aktorskiego (pantomima, wokal, słowo, taniec)
-samodzielne tworzenie krótkich inscenizacji.
-nauka kreowania postaci.
Improwizacja: podstawy techniki, zapoznanie i rozwijanie umiejętności improwizatorskich.
Praca nad interpretacją wierszy wybranych przez uczestników.
Praca nad krótką formą spektaklu.
Rozwój ogólnej wiedzy na temat teatru, poszerzanie i rozwijanie zagadnień związanych z teatrem.